Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ.: ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ 1













Δείτε ένα βίντεο που δημιούργησαν τα παιδιά από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων στα πλαίσια του 3ου Μαθητικού Διαγωνισμού του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης


➽Σκεφτείτε τώρα και απαντήστε!!!!!➽









ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ-ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΕΣΕΣ



Στις συλλογές του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης μπορείς να δεις πολλά παλιά σχολικά βιβλία! ΕΔΩ


Για να γνωρίσεις και να ζωντανέψεις τους ήρωες από τα παλιά αλφαβητάρια μπορείς να δεις μια ωραία ταινία που δημιούργησαν οι μαθητές από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου συμμετέχοντας στον 5ο Μαθητικό Διαγωνισμό του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.








Ή την ταινία που δημιούργησαν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Βελβεντού με τον δάσκαλο Ιωάννη Τζήκα.





Μπορείς όμως να ξεφυλλίσεις και το παλιό Αλφαβητάριο πατώντας πάνω στο εξώφυλλο!




Πατώντας ΕΔΩ μπορείς να βρεις και να κατεβάσεις σελιδοδείκτες με τους ήρωες από τα παλιά αλφαβητάρια!


Ζωγράφισε και κόψε τους σελιδοδείκτες για να μη χάνεις τη σελίδα από το το αγαπημένο σου βιβλίο!



Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

ΠΩΣ Η ΤΕΧΝΗ ΠΡΟΦΗΤΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ


Πώς η τέχνη προφητεύει την πραγματικότητα;
Τρεις ζωγράφοι που τα έργα τους καθρεφτίζουν τη σημερινή ζοφερή πραγματικότητα, ο καθένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο.
 Edward Hopper, Sally Storch, Vladimir Kush 


Edward Hopper 

 Cape Cod Morning



Nightwalks

Τρεις καλλιτέχνες εκφράζουν με το έργο τους την απομόνωση και το ζοφερό κλίμα. Edward Hoprer, Sally Storch, Vladimir Kush.




Office in a small city


O Edward Hopper μεγάλος Αμερικάνος ρεαλιστήςζωγράφος 


Automat

Early Sunday Morning


Morning Sun

Ο πιο γνωστός ρεαλιστής  ζωγράφος  της Αμερικής (1882-1967).  Τα θέματά του, επηρεασμένα από τη δική του ψυχοσύνθεση, στρέφονται γύρω από τις άδειες αστικές εκτάσεις, τις απομονωμένες φιγούρες που αντικατοπτρίζουν τον Αμερικάνικο τρόπο ζωής 

Sally Storch


Προερχόμενη από οικογένεια ζωγράφων ζει και εργάζεται στην Πασαντένα. Αξιοσημείωτη είναι η ικανότητα της ως αφηγήτρια, η αγάπη της για τους χαρακτήρες που δημιουργεί γεγονός που προσδίδει στα έργα της δυναμική διατηρώντας όμως τη νοσταλγική πνοή.
Night Stories



Meeting Mr. Allen,


Vladimir Kush
Ο Vladimir Kush Ρώσος σουρεαλιστής ζωγράφος και γλύπτης, γεννήθηκε το 1965. Σπούδασε στο Surikov Moscow Art Institute, και μετά από μερικά χρόνια εργάστηκε ως καλλιτέχνης στη Μόσχα, τη γενέτειρά του, αργότερα μετανάστευσε στις Η.Π.Α.ιδρύοντας παράλληλα δική του γκαλερί στο νησί Μάουι της Χαβάης.

Full Moon Game

Είναι μια εξαιρετική ιδέα να δουλέψετε με τους μαθητές ή με τα παιδιά έργα τέχνης. Ιδέες πώς να επεξεργαστείτε τα έργα τέχνης θα δείτε και στη σχετική σελίδα του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με άρθρα από τον Σταύρο Γρόσδο.


Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

ΥΛΙΚΟ ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ


ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ






ΤΑΙΝΙΕΣ
Στο κανάλι του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης θα βρείτε υλικό από τις ταινίες που δημιούργησαν τα σχολεία που πήραν μέρος στους 6 Πανελλήνιους Μαθητικούς Διαγωνισμούς

Ντοκιμαντέρ Να μαθαίνω γράμματα: Το πρώτο από τα 6 επεισόδια  που δημιούργησε το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης για την COSMOTE HISTORY channel


Μένουμε σπίτι- Ο κινηματογράφος στην τάξη. Υλικό με ταινίες που έχουν ως θέμα την εκπαίδευση.


ΑΡΘΡΑ
Γιώτα Παπαδημητρίου, Ο μαθητικός τύπος ως άτυπο σχολικό αρχείο. Η περίπτωση του μαθητικού περιοδικού Γλαυξ, Πρακτικά Α΄Πανελλήνιου Συνεδρίου Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, 2016


Λεωνίδας Πλατανιώτης, Παιδί και ιστορικά αρχεία

«Αξιοποιώντας τα σχολικά αρχεία. Μια πρόταση ερευνητικής εργασίας και η υλοποίησή της», Τομές στην Ελληνική Εκπαίδευση. Τα χρόνια του Πολέμου και της Κατοχής, Πρακτικά Ημερίδας, 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών, Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013, Αθήνα 2015, σ. 119-124.




Τασούλα Βερβενιώτη-Γιούλη , Προφορική Ιστορία και σχολείο

Ψηφιακές αφηγήσεις Τοπικής Ιστορίας από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σερρών. Πολλές από αυτές αφορούν ιστορίες σχολείων.

ΓΑΚ Εύβοιας, Η τοπική ιστορία στο σχολείο. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις


Η εκπαίδευση στην περιοχή της Πέλλας στον 19ο αιώνα και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα" Πρακτικά Συνεδρίου.





ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ


Ελένη Καλαφάτη, Τα σχολικά κτίρια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

 Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, Αρχιτέκτονας, ΕΜΠ, Αρχείο Νεώτερης Αρχιτεκτονικής, Μουσείο Μπενάκη

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ -ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ (ΜΙΚΡΕΣ ΤΑΞΕΙΣ)



Μένουμε σπίτι-Δραστηριότητες για το Παλιό Σχολείο. Δραστηριότητες βασισμένες στη φωτογραφική περιήγηση του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης


Μένουμε σπίτι-Παίζουμε  MEMORY. Memory Game on line με τους ήρωες από το παλιό Αλφαβητάρι!

Μένουμε σπίτι-Παίζουμε παζλ on line. Διαδικτυακό παζλ με τον Μίμη και τη Λόλα.





ΔΙΚΤΥΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ




ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ

Θέμα:
Δίκτυο Σχολείων «Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους» (αριθμός έγκρισης  Φ.1/ΔΝ/ 23296/Δ7/17/2/2020)


Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ ξεκινάει την εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος σύμπραξης σχολείων και εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την ιστορία του σχολείου τους. Το πρόγραμμα έρχεται να συμπληρώσει τις ήδη υπάρχουσες δράσεις του Μουσείου σε αυτή την κατεύθυνση (Μαθητικοί Διαγωνισμοί, Συνέδρια, Ημερίδες).
Σκοπός  να ενισχύσει εκπαιδευτικούς και μαθητές να ασχοληθούν ενεργά με την τοπική ιστορία και ειδικότερα την τοπική εκπαιδευτική ιστορία, να γίνουν "ερευνητές" και να αναδείξουν την ιστορία των σχολείων που εργάζονται και φοιτούν, να μελετήσουν αρχειακό υλικό, να συλλέξουν προφορικές μαρτυρίες, να δημιουργήσουν οπτικοακουστικές εφαρμογές, να διατυπώσουν συμπεράσματα για την εκπαιδευτική ζωή στο παρελθόν, να αφυπνίσουν την εκπαιδευτική μνήμη, να αναστοχαστούν την εκπαιδευτική ζωή στο παρόν μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα εκπονήσουν και να ανοίξουν το σχολείο στην κοινότητα.

Υποενότητες οι οποίες μπορούν να μελετηθούν είναι:
Σχολικά αρχεία
Προφορική ιστορία και μαρτυρίες
Σχολείο και αρχιτεκτονική
Σχολικές φωτογραφίες
Σχολικά βιβλία

Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετάσχουν σχολεία  κάθε τύπου και βαθμίδας (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια κάθε τύπου).
Τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετάσχουν  συμπληρώνουν τη φόρμα συμμετοχής ΕΔΩ

 Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι προαιρετικό, και συμμετέχουν σχολεία και εκπαιδευτικοί μετά από συζήτηση όλου του προγράμματος σε σύλλογο διδασκόντων.

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν θα  παρακολουθήσουν μια σειρά επιμορφωτικών εργαστηρίων και σεμιναρίων και στη συνέχεια θα εκπονήσουν ανάλογα σχέδια εργασίας με τους μαθητές της τάξης τους.
Τα παραδοτέα μπορεί να είναι σε έντυπη μορφή ή πολυμεσικές εφαρμογές έκφρασης, (βίντεο, ταινίες μικρού μήκους). Ταυτόχρονα τα παραδοτέα μπορεί να αποτελέσουν και τη συμμετοχή τους στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό που έχει το ίδιο θέμα. http://www.ekedisy.gr/category/drasis/mathitikoidiagonismoi/7os-mathitikos-diagonismos/

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς προβλέπεται Ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων.
Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν θα λάβουν Βεβαίωση για τη συμμετοχή τους καθώς και Βεβαιώσεις για τον επιμορφωτικό κύκλο σεμιναρίων.

Φορείς που συμμετέχουν είναι:
Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ
Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας
4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση/Association of History Education in Greece ΟΙΕΕ/AHEG
Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης,
Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ (Ομάδες Προφορικής Ιστορίας)

Στη Συντονιστική Επιτροπή συμμετέχουν:

Χαρά Ανδρεάδου, Σ.Ε.Ε. ΠΕΚΕΣ Κρήτης
Δημήτρης Βασιλείου, Υποδ/ντής Πειραματικού ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων, Αν. Μέλος ΟΙΕΕ, Ιστορικός
Μαρία Βλαχάκη, Διευθύντρια 23ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
Σόνια Γελαδάκη, Διευθύντρια Πρότυπου Βαρβάκειου Γυμνασίου
Χρήστος Γεωργίου, Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης
Δημήτρης Γουλής, ΕΔΙΠ Τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ
Ιωάννα Δεκατρή, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, Αντιπρόεδρος Ο.Ι.Ε.Ε.
Λένα Δημητριάδου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Ημαθίας
Μαρία Δημοπούλου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Α/θμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Άννα Ζουγανέλη, Σ.Ε.Ε 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
Κώστας Θεριανός, Σ.Ε.Ε. 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
Νίκος Καμήλος, Σ.Ε.Ε. 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
Δημήτρης Καλαϊτζίδης, Σ.Ε.Ε 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
Ευαγγελία Κανταρτζή, Διευθύντρια Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Πόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών A/θμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας
Μαρία Μαγαλιού, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας
Ευαγγελία Μπούτσκου, Σ.E.E., ΠΕ 70 ,  3ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας
Παναγιώτα Παπαδημητρίου, Διευθύντρια 15ου Γυμνασίου Περιστερίου
Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης  και Ψηφιακών Μέσων
Αποστόλης Παρασκευάς, Σ.E.E. 2o ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας
Βασιλική Σακκά, Σ.Ε.Ε. 3o ΠΕΚΕΣ Αττικής, ΕΑΠ-Δημόσια Ιστορία, Πρόεδρος Ο.Ι.Ε.Ε.
Κώστας Στοφόρος, δημοσιογράφος-συγγραφέας
Μαρία Φραγκουλάκη, Εκπαιδευτικός Κλ. ΠΕ02, 2οΓΕΛ Καματερού, Γραμματέας ΟΙΕΕ
Κωνσταντίνα Χατζημίχου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Α/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας
Σοφία Χριστοπούλου, Περιφερειακή Δ/νση Π. & Δ. Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας