Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης συμμετέχει στον εορτασμό της Ημέρας Μουσείων με δράσεις για όλη την οικoγένεια.
1. Ελεύθερη είσοδο
2. «Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης», Tρίτη 17 Μαϊου στις 19:00 στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Η Aριάδνη είναι μια πλαγγόνα που ζει στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Παρέα της η Πεπλοφόρος, οι Ίπποι, οι Καρυάτιδες, ο Μοσχοφόρος, η Κόρη με το Κυδώνι, η θεά Αθηνά, η Κόρη με τα κόκκινα παπούτσια. Εκείνη όμως αναζητά ένα παιδί για να παίζει. Άραγε θα το βρει; … Τι σημαίνει η φράση «Η φιλία δεν χαλάει ποτέ»; … Και σε ποιους χαρίζει βραχιόλια φιλίας;.
Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μουσείων (18 Μαΐου) και την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού (21 Μαΐου) ένα σεμινάριο-εργαστήριο στο οποίο μέσα από την παιγνιώδη βιωματική εμπειρία οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την δυνατότητα:
- Να γνωρίσουν τους ήρωες του βιβλίου «Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης».
- Να ταιριάξουν εικόνες του βιβλίου με φωτογραφίες του από το Μουσείο της Ακρόπολης.
- Να γνωρίσουν την αρχαιολογική στρωματογραφία και πως μπορεί να υλοποιηθεί με θεατρικό παιχνίδι και ζαχαροπλαστική.
- Να φωτογραφηθούν με αρχαϊκό χαμόγελο μαζί με την Αριάδνη και την φίλη της της Ελπίδα.
- Να σπάσουν το μυστικό κωδικό της Αριάδνης μέσα από ένα μικρό παιχνίδι θησαυρού.
- Να φτιάξουν βραχιόλια φιλίας σαν αυτά που φορά η Αριάδνη.
‘’Χορεύοντας Τζαζ με τον Ματίς: Τρισδιάστατα γλυπτά από χαρτί’’
Αργά την νύχτα στο μουσείο, όταν οι επισκέπτες φεύγουν, τα έργα τέχνης ζωντανεύουν και στήνουνε χορό. Πολύχρωμα γεωμετρικά και οργανικά σχήματα ξεπηδούν από τα κολάζ του Ματις και σχηματίζουν μία τρισδιάστατη γλυπτή σύνθεση.
Οι εικόνες με χαρτοκοπτικές του βιβλίου, που τιτλοφορήθηκε Τζαζ, γίνονται η αφορμή για το δικό μας τρισδιάστατο γλυπτό.
Οι συμμετέχοντες θα θέλαμε να έχουν μαζί τους:
Ένα κομμάτι από χαρτόκουτο για βάση, διαστάσεων Α4/ ψαλίδι/ κοπίδι/ κόλλα υγρή/ 2-3 μανταλάκια (πλαστικά ή ξύλινα)
4. Εκπαιδευτικός περίπατος “Ελάτε να γνωρίσουμε την Πλάκα μέσα από το παραμύθι” , στις 18:00 για όλη την οικογένεια
Σχεδιασμός εφαρμογή: Κώστας Στοφόρος-συγγραφέας-δημοσιογράφος
5. Την Τετάρτη 25 Μαΐου διεξαγωγή ημερίδας με θέμα, 16:15-19:45 μμ, ( Ιωνικό Κέντρο, Λυσίου 11, Πλάκα).
«Αξιοποιώντας πολιτιστικά τοπία και χώρους πολιτισμικής αναφοράς στο σχολείο. Βιωματικές προσεγγίσεις»
Σε συνεργασία με την Α΄ Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γραφεία Πολιτιστικών Θεμάτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Πρόγραμμα
Το βλέμμα στην πόλη: Πολιτιστικά τοπία, πολιτιστικές και
περιβαλλοντικές διαδρομές στην πόλη
|
Καλλιόπη Κύρδη, υπεύθυνη
Πολιτιστικών Θεμάτων και Μαρία Δημοπούλου, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης
|
Ορίζοντας το πολιτιστικό τοπίο και το μνημείο. Η
αξιοποίησή τους στο σχολείο: πλαίσιο
και παραδείγματα δράσεων από το ΠΙΟΠ
|
Αλεξάνδρα Τράντα, Δρ
Αρχαιολογίας-Μουσειολόγος, Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΠΙΟΠ
|
O κόσμος του τοπίου και οι άνθρωποι, ένα
εκπαιδευτικό πρόγραμμα
|
Λουίζα
Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης, επιστημονική συνεργάτιδα της Ακαδημίας Αθηνών
|
Ζωντανεύοντας τις μνήμες/ ανιχνεύοντας την τοπική ιστορία
μέσα από τα προγράμματα και τα εκθέματα του Μουσείου Σχολικής Ζωής και
Εκπαίδευσης.
|
Ευαγγελία Κανταρτζή, πρόεδρος του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης Κώστας Στοφόρος, συγγραφέας-δημοσιογράφος
|
Το σχολείο μας,
μνημείο
|
Ιωάννα
Χαλκιά Διευθύντρια του 21oυ Δ.Σ, Αθηνών και μαθητές
|
Γιατί
να ασχοληθεί κανείς με ένα βιομηχανικό μνημείο; - Η περίπτωση της "υιοθεσίας" του Εργοστασίου
Φωταερίου Αθηνών
|
Αμαλία
Τσιτούρη
αρχαιολόγος
- μουσειολόγος, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
|
Τα μνημεία της γειτονιάς μας
|
Βαρβάρα Κωνσταντακοπούλου,
Αρχιτέκτων μηχανικός, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού
|
Ματιές» με
νόημα
|
Λαπούρτας
Ανδρέας αρχαιολόγος -μουσειολόγος, Υπηρεσία Μουσείων ΠΙΟΠ
|
Αθήνα: Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη
λογοτεχνία
|
Θανάσης
Γιοχάλας, εκπαιδευτικός - συγγραφέας και Τόνια Καφετζάκη, εκπαιδευτικός -
συγγραφέας
|
Ακολουθεί περιήγηση στο πολιτιστικό τοπίο της Πλάκας, καθοδηγούμενη από τους
συγγραφείς του βιβλίου «Αθήνα, Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία», Θ.
Γιοχάλα και Τ. Καφετζάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου